Čj - úterý 2.6.2020
5.B úterý 2.6.2020 distanční výuka
Pravopisné cvičení – doplňte tvary zájmena já
L—dé …..pojmenoval-- vodník Em—l. Popisují…….jako zeleného mužíčka s dlouhým-- vlas--, zeleným kabátkem a červeným—botkam--. V—právějí si o ……… různé strašidelné historky. Všichni se …….bojí. Říkají o ………, že stahuji hříšníky pod vodu, ab—ch z—skal jejich duše. Prý ……… bav-- lákat dívky na pentl—čky a zrcátka, která rozvěšuji v bažinatém rákos--. …….. se takové řeči nel—b--. Mrz-- ………, že si tohle všechno o ……… l—dé m—sl--. Vždyť to není pravda. ……… bav-- sedět v noci při měs—čku na vrbě a dívat se na hvězdy. Už jste …….. tam, děti, někdy v—děl--? Pozdravte …….., až ……… tam uv—díte.
Pozor!!! Nové učivo!!!
Ve 4. třídě jsme poznali číslovky, teď se je naučíme určovat. Velmi důležitá je při určování otázka.
Číslovky
Označují počet, pořadí, násobenost.
Dělíme je na:
určité – vyjadřují určitý, přesný počet
neurčité – nevyjadřují přesný počet
ZÁKLADNÍ – ptáme se kolik? pět, tisíc, málo, mnoho
ŘADOVÉ – ptáme se kolikátý? pátý, tisící, několikátý, kolikátý
DRUHOVÉ – ptáme se kolikery? patery, devatero, několikery, tolikery
NÁSOBNÉ – ptáme se kolikrát, kolikanásobně? pětkrát, trojnásobný, mnohokrát, několikanásobný
Procvičujeme: uč. str. 113 – tabulky, str. 114 cv. 7
PS str. 21 cv.1
Mějte se krásně!:-)ZK